۱۳۸۸ شهریور ۷, شنبه

گل - طلا

تا حالا شنیدید که کسی از گل فروشی دزدی کنه ؟
فکر نمی کنم تا حالا این هیچ جای دنیا افتاده باشه . اما خیلی پیش اومده که از طلا فرشی دزدی شده به شکلهای مختلف هم زن هم مرد ، حتی به خاطر دزدی از طلا فروشی خیلی ها کشته شدند و خیلی بیشتر سالهای زیادی از زندگی رو توی یک چهار دیواری به اسم زندان گذراندن ، زندان جایی که هیچ کار مفیدی نمیشه انجام داد .
اما واقعا به خاطر چی ؟
فقر 
بی فرهنگی
مرض
ما همه این موارد رو داریم به مقدار خیلی زیاد دلیلش هم مشخص ، فکر نکردن .
اما واقعا طلا با ارزش تر یا گل ؟
شاید الان با خودتن فکر کنید که من خشی زده زیره دلم یا بگید تا حالا بی پول نبودی یا تا حالا شب گرسنه نخوابیدی . اما واقعا دلیلش شکم سیری من نیست .
راستش من گل رو به طلا ترجیح میدم به خاطر این که مطمئن هستم که هر جا پای گل وسط باشه حس هم هست اما طلا همیشه حس نداره .
گل رو یه آدم بی پول هم می تونه تهیه کنه ، به هر زحمتی . اما طلا مال کسی که پول داره ولی شاید دل و از دل مهم تر مغز نداره ولی به خاطر همون پول هم عاشقش میشن هم عقل کل میشه هم در تصور خودش خوش بخته و راحت زندگی می کنه .
بله خیلی فرق بین گل و طلا فقط باید فهمید .
اگه موافق حرفام هستید یه گل به کسی بدید که به او فکر می کنید ، هر کسی ...


هیچ نظری موجود نیست: